A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.
Következő változat | Előző változat | ||
muszaki_informatika:raylib [2024/01/28 16:22] knehez létrehozva |
muszaki_informatika:raylib [2024/02/20 10:24] (aktuális) knehez [Telepítés és konfiguráció] |
||
---|---|---|---|
Sor 1: | Sor 1: | ||
+ | ====== Raylib: A C nyelvű játékfejlesztési könyvtár ====== | ||
+ | |||
+ | A **raylib** egy egyszerű és könnyen használható C nyelvű könyvtár, amit játékfejlesztéshez és multimédiás alkalmazásokhoz készítettek. | ||
+ | |||
+ | ===== Fő jellemzői ===== | ||
+ | * **Platformfüggetlen**: Windows, Linux, MacOS és több más rendszeren is működik. | ||
+ | * **Könnyű Integrálni**: Nincs szükség külső függőségekre vagy bonyolult telepítési folyamatokra. | ||
+ | * **2D és 3D támogatás**: Támogatja mind a 2D, mind a 3D grafikai és audio funkcionalitást. | ||
+ | |||
+ | ===== Alapvető funkciók ===== | ||
+ | * **Ablakkezelés**: Könnyű létrehozni és kezelni az ablakokat, valamint kezelni az eseményeket. | ||
+ | * **Grafika**: Támogatja a 2D-s és 3D-s rajzolást, textúrák és sprite-ok kezelését. | ||
+ | * **Hangkezelés**: Képes audio fájlok lejátszására és hang effektek kezelésére. | ||
+ | * **Bemenet kezelése**: Egér, billentyűzet és más bemeneti eszközök támogatása. | ||
+ | |||
+ | ===== Források ===== | ||
+ | * **Hivatalos Weboldal**: [[https://www.raylib.com/|raylib.com]] | ||
+ | * **Dokumentáció**: Teljes körű API dokumentáció elérhető a hivatalos weboldalon. | ||
+ | * **Példák és Tutorialok**: Sok példa és oktatóanyag található az oldalon | ||
+ | |||
+ | ===== Egyszerű telepítés ===== | ||
+ | |||
+ | A raylib függőséggekkel, példakóddal telepíthető fejlesztőkörnyezet: | ||
+ | |||
+ | {{ :muszaki_informatika:codeblocks.zip | Hordozható codeblocks }} | ||
+ | ===== Telepítés és konfiguráció ===== | ||
+ | |||
+ | Ha már korábban letöltött CodeBlocks rendszeren szeretnénk használni a raylib-et, akkor az alábbi leírás alapján használjuk: | ||
+ | |||
+ | - Van saját telepítője is, de egyszerűbb ha letöltjük az **include** és **lib** fájlokat tartalmazó {{ :muszaki_informatika:raylib.zip |}}-et. | ||
+ | - Hozzunk létre egy konzol alkalmazást a codeblocks-ban | ||
+ | - A létrejött **main.c** fájl könyvtárába tömörítsük ki a letöltött zip-et | ||
+ | - Nyissuk meg a **Projekt/Build options** menüt: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-162709.png?70%}} | ||
+ | - A linker settings fülön állítsuk be **/lib/libraylibdll.a**: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-163022.png?70%}} | ||
+ | - A search directories fülön adjuk hozzá az **include** könyvtárat: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-162904.png?70%}} | ||
+ | - Ugyanitt váltsunk a **linker** fülre és adjuk hozzá a **lib** könyvtárat: {{:muszaki_informatika:pasted:20240128-164138.png?70%}} | ||
+ | |||
+ | Írjuk felül a jelenlegi main.c tartalmát az alábbi kóddal és futtassuk a programot. | ||
+ | |||
<sxh c> | <sxh c> | ||
#include <raylib.h> | #include <raylib.h> | ||
Sor 9: | Sor 48: | ||
// Initialization | // Initialization | ||
- | SetTargetFPS(60); // Set our game to run at 60 frames-per-second | + | SetTargetFPS(60); // Set our app to run at 60 frames-per-second |
// Main game loop | // Main game loop |