Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


muszaki_informatika:raylib

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
muszaki_informatika:raylib [2024/01/28 16:24]
knehez
muszaki_informatika:raylib [2024/02/20 10:24] (aktuális)
knehez [Telepítés és konfiguráció]
Sor 1: Sor 1:
-====== ​Telepítés ​======+====== ​Raylib: A C nyelvű játékfejlesztési könyvtár ​======
  
-Töltsük le az include és lib fájlokat tartalmazó {{ :​muszaki_informatika:​raylib.zip |}}-et.+A **raylib** egy egyszerű és könnyen használható C nyelvű könyvtár, amit játékfejlesztéshez és multimédiás alkalmazásokhoz készítettek. 
 + 
 +===== Fő jellemzői ===== 
 +  * **Platformfüggetlen**:​ Windows, Linux, MacOS és több más rendszeren is működik. 
 +  * **Könnyű Integrálni**:​ Nincs szükség külső függőségekre vagy bonyolult telepítési folyamatokra. 
 +  * **2D és 3D támogatás**:​ Támogatja mind a 2D, mind a 3D grafikai és audio funkcionalitást. 
 + 
 +===== Alapvető funkciók ===== 
 +  * **Ablakkezelés**:​ Könnyű létrehozni és kezelni az ablakokat, valamint kezelni az eseményeket. 
 +  * **Grafika**:​ Támogatja a 2D-s és 3D-s rajzolást, textúrák és sprite-ok kezelését. 
 +  * **Hangkezelés**:​ Képes audio fájlok lejátszására és hang effektek kezelésére. 
 +  * **Bemenet kezelése**:​ Egér, billentyűzet és más bemeneti eszközök támogatása. 
 + 
 +===== Források ===== 
 +  * **Hivatalos Weboldal**: [[https://​www.raylib.com/​|raylib.com]] 
 +  * **Dokumentáció**:​ Teljes körű API dokumentáció elérhető a hivatalos weboldalon. 
 +  * **Példák és Tutorialok**:​ Sok példa és oktatóanyag található az oldalon 
 + 
 +===== Egyszerű telepítés ===== 
 + 
 +A raylib függőséggekkel,​ példakóddal telepíthető fejlesztőkörnyezet:​  
 + 
 +{{ :​muszaki_informatika:​codeblocks.zip | Hordozható codeblocks }} 
 +===== Telepítés és konfiguráció ===== 
 + 
 +Ha már korábban letöltött CodeBlocks rendszeren szeretnénk használni a raylib-et, akkor az alábbi leírás alapján használjuk:​ 
 + 
 +  - Van saját telepítője is, de egyszerűbb ha letöltjük ​az **include** és **lib** fájlokat tartalmazó {{ :​muszaki_informatika:​raylib.zip |}}-et
 +  - Hozzunk létre egy konzol alkalmazást a codeblocks-ban 
 +  - A létrejött **main.c** fájl könyvtárába tömörítsük ki a letöltött zip-et 
 +  - Nyissuk meg a **Projekt/​Build options** menüt: {{:​muszaki_informatika:​pasted:​20240128-162709.png?​70%}} 
 +  - A linker settings fülön állítsuk be **/​lib/​libraylibdll.a**:​ {{:​muszaki_informatika:​pasted:​20240128-163022.png?​70%}} 
 +  - A search directories fülön adjuk hozzá az **include** könyvtárat:​ {{:​muszaki_informatika:​pasted:​20240128-162904.png?​70%}} 
 +  - Ugyanitt váltsunk a **linker** fülre és adjuk hozzá a **lib** könyvtárat:​ {{:​muszaki_informatika:​pasted:​20240128-164138.png?​70%}} 
 + 
 +Írjuk felül a jelenlegi main.c tartalmát az alábbi kóddal és futtassuk a programot.
  
 <sxh c> <sxh c>
Sor 13: Sor 48:
  
     // Initialization     // Initialization
-    SetTargetFPS(60);​ // Set our game to run at 60 frames-per-second+    SetTargetFPS(60);​ // Set our app to run at 60 frames-per-second
  
     // Main game loop     // Main game loop
muszaki_informatika/raylib.1706459054.txt.gz · Utolsó módosítás: 2024/01/28 16:24 szerkesztette: knehez