Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


muszaki_informatika:raylib

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
muszaki_informatika:raylib [2024/01/28 16:35]
knehez
muszaki_informatika:raylib [2024/02/20 10:24] (aktuális)
knehez [Telepítés és konfiguráció]
Sor 1: Sor 1:
 +====== Raylib: A C nyelvű játékfejlesztési könyvtár ======
 +
 +A **raylib** egy egyszerű és könnyen használható C nyelvű könyvtár, amit játékfejlesztéshez és multimédiás alkalmazásokhoz készítettek.
 +
 +===== Fő jellemzői =====
 +  * **Platformfüggetlen**:​ Windows, Linux, MacOS és több más rendszeren is működik.
 +  * **Könnyű Integrálni**:​ Nincs szükség külső függőségekre vagy bonyolult telepítési folyamatokra.
 +  * **2D és 3D támogatás**:​ Támogatja mind a 2D, mind a 3D grafikai és audio funkcionalitást.
 +
 +===== Alapvető funkciók =====
 +  * **Ablakkezelés**:​ Könnyű létrehozni és kezelni az ablakokat, valamint kezelni az eseményeket.
 +  * **Grafika**:​ Támogatja a 2D-s és 3D-s rajzolást, textúrák és sprite-ok kezelését.
 +  * **Hangkezelés**:​ Képes audio fájlok lejátszására és hang effektek kezelésére.
 +  * **Bemenet kezelése**:​ Egér, billentyűzet és más bemeneti eszközök támogatása.
 +
 +===== Források =====
 +  * **Hivatalos Weboldal**: [[https://​www.raylib.com/​|raylib.com]]
 +  * **Dokumentáció**:​ Teljes körű API dokumentáció elérhető a hivatalos weboldalon.
 +  * **Példák és Tutorialok**:​ Sok példa és oktatóanyag található az oldalon
 +
 +===== Egyszerű telepítés =====
 +
 +A raylib függőséggekkel,​ példakóddal telepíthető fejlesztőkörnyezet: ​
 +
 +{{ :​muszaki_informatika:​codeblocks.zip | Hordozható codeblocks }}
 ===== Telepítés és konfiguráció ===== ===== Telepítés és konfiguráció =====
  
-  ​Töltsük le az include és lib fájlokat tartalmazó {{ :​muszaki_informatika:​raylib.zip |}}-et.+Ha már korábban letöltött CodeBlocks rendszeren szeretnénk használni a raylib-et, akkor az alábbi leírás alapján használjuk:​ 
 + 
 +  - Van saját telepítője is, de egyszerűbb ha letöltjük az **include** és **lib** fájlokat tartalmazó {{ :​muszaki_informatika:​raylib.zip |}}-et.
   - Hozzunk létre egy konzol alkalmazást a codeblocks-ban   - Hozzunk létre egy konzol alkalmazást a codeblocks-ban
   - A létrejött **main.c** fájl könyvtárába tömörítsük ki a letöltött zip-et   - A létrejött **main.c** fájl könyvtárába tömörítsük ki a letöltött zip-et
Sor 7: Sor 34:
   - A linker settings fülön állítsuk be **/​lib/​libraylibdll.a**:​ {{:​muszaki_informatika:​pasted:​20240128-163022.png?​70%}}   - A linker settings fülön állítsuk be **/​lib/​libraylibdll.a**:​ {{:​muszaki_informatika:​pasted:​20240128-163022.png?​70%}}
   - A search directories fülön adjuk hozzá az **include** könyvtárat:​ {{:​muszaki_informatika:​pasted:​20240128-162904.png?​70%}}   - A search directories fülön adjuk hozzá az **include** könyvtárat:​ {{:​muszaki_informatika:​pasted:​20240128-162904.png?​70%}}
 +  - Ugyanitt váltsunk a **linker** fülre és adjuk hozzá a **lib** könyvtárat:​ {{:​muszaki_informatika:​pasted:​20240128-164138.png?​70%}}
  
 +Írjuk felül a jelenlegi main.c tartalmát az alábbi kóddal és futtassuk a programot.
  
 <sxh c> <sxh c>
Sor 20: Sor 48:
  
     // Initialization     // Initialization
-    SetTargetFPS(60);​ // Set our game to run at 60 frames-per-second+    SetTargetFPS(60);​ // Set our app to run at 60 frames-per-second
  
     // Main game loop     // Main game loop
muszaki_informatika/raylib.1706459735.txt.gz · Utolsó módosítás: 2024/01/28 16:35 szerkesztette: knehez