Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


muszaki_informatika:raylib

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
muszaki_informatika:raylib [2024/01/28 16:59]
knehez [Telepítés és konfiguráció]
muszaki_informatika:raylib [2024/02/20 10:24] (aktuális)
knehez [Telepítés és konfiguráció]
Sor 19: Sor 19:
   * **Példák és Tutorialok**:​ Sok példa és oktatóanyag található az oldalon   * **Példák és Tutorialok**:​ Sok példa és oktatóanyag található az oldalon
  
 +===== Egyszerű telepítés =====
 +
 +A raylib függőséggekkel,​ példakóddal telepíthető fejlesztőkörnyezet: ​
 +
 +{{ :​muszaki_informatika:​codeblocks.zip | Hordozható codeblocks }}
 ===== Telepítés és konfiguráció ===== ===== Telepítés és konfiguráció =====
 +
 +Ha már korábban letöltött CodeBlocks rendszeren szeretnénk használni a raylib-et, akkor az alábbi leírás alapján használjuk:​
  
   - Van saját telepítője is, de egyszerűbb ha letöltjük az **include** és **lib** fájlokat tartalmazó {{ :​muszaki_informatika:​raylib.zip |}}-et.   - Van saját telepítője is, de egyszerűbb ha letöltjük az **include** és **lib** fájlokat tartalmazó {{ :​muszaki_informatika:​raylib.zip |}}-et.
Sor 41: Sor 48:
  
     // Initialization     // Initialization
-    SetTargetFPS(60);​ // Set our game to run at 60 frames-per-second+    SetTargetFPS(60);​ // Set our app to run at 60 frames-per-second
  
     // Main game loop     // Main game loop
Sor 74: Sor 81:
     return 0;     return 0;
 } }
-</​sxh>​ 
- 
-<sxh c> 
-#include <​raylib.h>​ 
-#include <​math.h>​ 
- 
-int main() { 
-    // Initialization 
-    const int screenWidth = 800; 
-    const int screenHeight = 450; 
-    InitWindow(screenWidth,​ screenHeight,​ "Sinus Function Plot - raylib"​);​ 
- 
-    SetTargetFPS(60);​ // Set FPS 
- 
-    while (!WindowShouldClose()) { // Main game loop 
-        // Update 
- 
-        // Draw 
-        BeginDrawing();​ 
- 
-            ClearBackground(RAYWHITE);​ // Clear the background 
- 
-            // Draw the axes 
-            Vector2 origin = { (float)screenWidth/​2,​ (float)screenHeight/​2 }; 
-            DrawLine(origin.x,​ 0, origin.x, screenHeight,​ BLACK); // Y-axis 
-            DrawLine(0, origin.y, screenWidth,​ origin.y, BLACK); // X-axis 
- 
-            // Draw the sine function 
-            for(int i = -screenWidth/​2;​ i < screenWidth/​2;​ i++) { 
-                // Calculating points 
-                float x1 = (float)i; 
-                float y1 = sinf(x1 * DEG2RAD) * 100; // Scale the sine wave 
-                float x2 = x1 + 1; 
-                float y2 = sinf(x2 * DEG2RAD) * 100; // Scale the sine wave 
- 
-                // Transform points to screen space 
-                x1 += origin.x; 
-                y1 = origin.y - y1; // Invert y1 to match screen coordinates 
-                x2 += origin.x; 
-                y2 = origin.y - y2; // Invert y2 to match screen coordinates 
- 
-                // Draw line segment 
-                DrawLine(x1,​ y1, x2, y2, BLUE); 
-            } 
- 
-            DrawText("​Sinus Function Plot", 10, 10, 20, BLACK); // Title 
-            DrawText("​X-Axis",​ screenWidth - 50, origin.y + 10, 10, BLACK); // X-axis label 
-            DrawText("​Y-Axis",​ origin.x + 10, 10, 10, BLACK); // Y-axis label 
- 
-        EndDrawing();​ 
-    } 
- 
-    CloseWindow();​ 
- 
-    return 0; 
-} 
- 
 </​sxh>​ </​sxh>​
muszaki_informatika/raylib.1706461198.txt.gz · Utolsó módosítás: 2024/01/28 16:59 szerkesztette: knehez