A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.
| Előző változat mindkét oldalon Előző változat Következő változat | Előző változat | ||
|
muszaki_informatika:raylib [2024/01/28 16:59] knehez [Telepítés és konfiguráció] |
muszaki_informatika:raylib [2024/02/20 10:24] (aktuális) knehez [Telepítés és konfiguráció] |
||
|---|---|---|---|
| Sor 19: | Sor 19: | ||
| * **Példák és Tutorialok**: Sok példa és oktatóanyag található az oldalon | * **Példák és Tutorialok**: Sok példa és oktatóanyag található az oldalon | ||
| + | ===== Egyszerű telepítés ===== | ||
| + | |||
| + | A raylib függőséggekkel, példakóddal telepíthető fejlesztőkörnyezet: | ||
| + | |||
| + | {{ :muszaki_informatika:codeblocks.zip | Hordozható codeblocks }} | ||
| ===== Telepítés és konfiguráció ===== | ===== Telepítés és konfiguráció ===== | ||
| + | |||
| + | Ha már korábban letöltött CodeBlocks rendszeren szeretnénk használni a raylib-et, akkor az alábbi leírás alapján használjuk: | ||
| - Van saját telepítője is, de egyszerűbb ha letöltjük az **include** és **lib** fájlokat tartalmazó {{ :muszaki_informatika:raylib.zip |}}-et. | - Van saját telepítője is, de egyszerűbb ha letöltjük az **include** és **lib** fájlokat tartalmazó {{ :muszaki_informatika:raylib.zip |}}-et. | ||
| Sor 41: | Sor 48: | ||
| // Initialization | // Initialization | ||
| - | SetTargetFPS(60); // Set our game to run at 60 frames-per-second | + | SetTargetFPS(60); // Set our app to run at 60 frames-per-second |
| // Main game loop | // Main game loop | ||
| Sor 74: | Sor 81: | ||
| return 0; | return 0; | ||
| } | } | ||
| - | </sxh> | ||
| - | |||
| - | <sxh c> | ||
| - | #include <raylib.h> | ||
| - | #include <math.h> | ||
| - | |||
| - | int main() { | ||
| - | // Initialization | ||
| - | const int screenWidth = 800; | ||
| - | const int screenHeight = 450; | ||
| - | InitWindow(screenWidth, screenHeight, "Sinus Function Plot - raylib"); | ||
| - | |||
| - | SetTargetFPS(60); // Set FPS | ||
| - | |||
| - | while (!WindowShouldClose()) { // Main game loop | ||
| - | // Update | ||
| - | |||
| - | // Draw | ||
| - | BeginDrawing(); | ||
| - | |||
| - | ClearBackground(RAYWHITE); // Clear the background | ||
| - | |||
| - | // Draw the axes | ||
| - | Vector2 origin = { (float)screenWidth/2, (float)screenHeight/2 }; | ||
| - | DrawLine(origin.x, 0, origin.x, screenHeight, BLACK); // Y-axis | ||
| - | DrawLine(0, origin.y, screenWidth, origin.y, BLACK); // X-axis | ||
| - | |||
| - | // Draw the sine function | ||
| - | for(int i = -screenWidth/2; i < screenWidth/2; i++) { | ||
| - | // Calculating points | ||
| - | float x1 = (float)i; | ||
| - | float y1 = sinf(x1 * DEG2RAD) * 100; // Scale the sine wave | ||
| - | float x2 = x1 + 1; | ||
| - | float y2 = sinf(x2 * DEG2RAD) * 100; // Scale the sine wave | ||
| - | |||
| - | // Transform points to screen space | ||
| - | x1 += origin.x; | ||
| - | y1 = origin.y - y1; // Invert y1 to match screen coordinates | ||
| - | x2 += origin.x; | ||
| - | y2 = origin.y - y2; // Invert y2 to match screen coordinates | ||
| - | |||
| - | // Draw line segment | ||
| - | DrawLine(x1, y1, x2, y2, BLUE); | ||
| - | } | ||
| - | |||
| - | DrawText("Sinus Function Plot", 10, 10, 20, BLACK); // Title | ||
| - | DrawText("X-Axis", screenWidth - 50, origin.y + 10, 10, BLACK); // X-axis label | ||
| - | DrawText("Y-Axis", origin.x + 10, 10, 10, BLACK); // Y-axis label | ||
| - | |||
| - | EndDrawing(); | ||
| - | } | ||
| - | |||
| - | CloseWindow(); | ||
| - | |||
| - | return 0; | ||
| - | } | ||
| - | |||
| </sxh> | </sxh> | ||