Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


tanszek:oktatas:informacios_rendszerek_integralasa:feladatok

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
tanszek:oktatas:informacios_rendszerek_integralasa:feladatok [2023/05/03 20:38]
knehez
tanszek:oktatas:informacios_rendszerek_integralasa:feladatok [2023/05/08 19:41] (aktuális)
knehez [9.]
Sor 3: Sor 3:
  
 ======= Architektúra ====== ======= Architektúra ======
-A feladatok tipikusan olyan egyszerű alkalmazás integrációk,​ amelyek a JBoss vagy Wildfly alkalmazás szerver, vagy sima socket kommunikációval vagy django framework vagy angularjs ​segítségével ​oldahatóak meg.+A feladatok tipikusan olyan egyszerű alkalmazás integrációk,​ amelyek a JBoss vagy Wildfly alkalmazás szerver, vagy docker ​segítségével ​megvalósíthatók.
  
  
Sor 13: Sor 13:
  
 ====== Beadási határidő ====== ====== Beadási határidő ======
-Az utolsó tanítási héttel bezárólag minden gyakorlaton. ​Ez után pótlás lehetséges.+Az utolsó tanítási héttel bezárólag minden gyakorlaton. ​Ezután ​pótlás ​is lehetséges.
  
 ====== Feladatok ====== ====== Feladatok ======
Sor 29: Sor 29:
 ====== 3. ====== ====== 3. ======
  
-Készítsen alkalmazást,​ amely az 1. feladat alapján működik, annyi különbséggel,​ hogy a kliens egy webszolgáltatás,​ amely SOAP-on keresztül küldi a véletlenszerű színeket a a JBoss webszolgáltatásnak,​ és a webszolgáltatás küldi tovább '/​queue/​colorQueue'​ üzenetsorra pont-pont csatlakozással az üzeneteket. Az ez utáni teendők megegyeznek az 1.-es feladatban leírtakkal. +Készítsen alkalmazást,​ amely az 1. feladat alapján működik, annyi különbséggel,​ hogy a kliens egy webszolgáltatás,​ amely SOAP-on keresztül küldi a véletlenszerű színeket a a Wildfly ​webszolgáltatásnak,​ és a webszolgáltatás küldi tovább '/​queue/​colorQueue'​ üzenetsorra pont-pont csatlakozással az üzeneteket. Az ez utáni teendők megegyeznek az 1.-es feladatban leírtakkal. 
-A lényeges különbség az, hogy a kliens nem kapcsolódik közvetlenül az üzenetsorra,​ hanem a JBoss ban futó szolgáltatás küldi tovább az üzenetet a sorra.+A lényeges különbség az, hogy a kliens nem kapcsolódik közvetlenül az üzenetsorra,​ hanem a Wildfly-ban futó szolgáltatás küldi tovább az üzenetet a sorra.
  
 ====== 4. ====== ====== 4. ======
  
-Készítsen alkalmazást,​ amely az 2. feladat alapján működik, annyi különbséggel,​ hogy a kliens egy webszolgáltatás,​ amely SOAP-on keresztül küldi a véletlenszerű színeket a a JBoss webszolgáltatásnak,​ és a webszolgáltatás küldi tovább '/​queue/​colorQueue'​ üzenetsorra pont-pont csatlakozással az üzeneteket. Az ez utáni teendők megegyeznek az 2.-es feladatban leírtakkal. A lényeges különbség az, hogy a kliens nem kapcsolódik közvetlenül az üzenetsorra,​ hanem a JBoss ban futó szolgáltatás küldi tovább az üzenetet a sorra.+Készítsen alkalmazást,​ amely az 2. feladat alapján működik, annyi különbséggel,​ hogy a kliens egy webszolgáltatás,​ amely SOAP-on keresztül küldi a véletlenszerű színeket a a Wildfly ​webszolgáltatásnak,​ és a webszolgáltatás küldi tovább '/​queue/​colorQueue'​ üzenetsorra pont-pont csatlakozással az üzeneteket. Az ez utáni teendők megegyeznek az 2.-es feladatban leírtakkal. A lényeges különbség az, hogy a kliens nem kapcsolódik közvetlenül az üzenetsorra,​ hanem a Wildfly ​ban futó szolgáltatás küldi tovább az üzenetet a sorra.
  
  
Sor 40: Sor 40:
 ====== 5. ====== ====== 5. ======
  
-Készítsen alkalmazást amelynek egyik kliense a '/​queue/​colorQueue'​ üzenetsorra véletlen szöveges üzeneteket küld. ('​RED',​ '​GREEN',​ '​BLUE'​) szöveggel 0.5 másodpercenként. Készítsen 3 további klienst amelyek folyamatosan '​hallgatják'​ a '/​queue/​colorQueue'​ üzenetsort,​ ha valamelyik üzenetet olvas a sorról, akkor véletlenszerűen (2000-9000) milliszekundum ideig várakozik, majd utána újra hallgatja az üzenetsort. (A véletlenszerű feldolgozási idő miatt -e közben egy másik üzenetet a következő kliens fogja feldolgozni). A 3 kliensnek ne legyen konzol outputja, azaz ne írjon ki semmit a konzolra. Minden üzenet feldolgozása után a '/​queue/​processedColors'​ sorra küldjenek egy üzenetet, ami azt jelzi, hogy feldolgozták a feladatot. Készítsen egy klienst, ami a '/​queue/​processedColors'​ sort olvassa és a megjelenő üzeneteket kiírja az outputra. pl: '​Client 2, processed a '​BLUE'​ message'​. Ennél a feladatnál nem kell a JBOSS-ban komponenst létrehozni.+Készítsen alkalmazást amelynek egyik kliense a '/​queue/​colorQueue'​ üzenetsorra véletlen szöveges üzeneteket küld. ('​RED',​ '​GREEN',​ '​BLUE'​) szöveggel 0.5 másodpercenként. Készítsen 3 további klienst amelyek folyamatosan '​hallgatják'​ a '/​queue/​colorQueue'​ üzenetsort,​ ha valamelyik üzenetet olvas a sorról, akkor véletlenszerűen (2000-9000) milliszekundum ideig várakozik, majd utána újra hallgatja az üzenetsort. (A véletlenszerű feldolgozási idő miatt -e közben egy másik üzenetet a következő kliens fogja feldolgozni). A 3 kliensnek ne legyen konzol outputja, azaz ne írjon ki semmit a konzolra. Minden üzenet feldolgozása után a '/​queue/​processedColors'​ sorra küldjenek egy üzenetet, ami azt jelzi, hogy feldolgozták a feladatot. Készítsen egy klienst, ami a '/​queue/​processedColors'​ sort olvassa és a megjelenő üzeneteket kiírja az outputra. pl: '​Client 2, processed a '​BLUE'​ message'​. Ennél a feladatnál nem kell a Wildfly-ban komponenst létrehozni.
  
  
Sor 60: Sor 60:
 ====== 8. ====== ====== 8. ======
  
-Adott egy A és egy B szerverkomponens. A B komponens hozzáfér egy SQL adatbázishoz,​ amiben 1 db tábla van, ami személyek adatait tartalmazza (név, szül idő, stb..). Az '​A'​ komponensnek nincs hozzáférése az adatbázishoz. Az '​A'​ komponens rendelkezik viszont egy browser-ben megjelenő felülettel,​ ahol személyek adatait lehet lekérdezni (összes személyt egyszerre) és új személyt lehet felvenni. A '​B'​ komponens két funkciója: egy új személy felvétele és a személyek lekérdezése az adatbázisból. Készítse el az A és B komponenseket és hozzon létre kapcsolatot közöttük SOAP felhasználásával. Az A és B komponens ​és az adatbázis ​tetszőleges technológia lehet.+Adott egy A és egy B szerverkomponens. A B komponens hozzáfér egy SQL adatbázishoz,​ amiben 1 db tábla van, ami személyek adatait tartalmazza (név, szül idő, stb..). Az '​A'​ komponensnek nincs hozzáférése az adatbázishoz. Az '​A'​ komponens rendelkezik viszont egy browser-ben megjelenő felülettel,​ ahol személyek adatait lehet lekérdezni (összes személyt egyszerre) és új személyt lehet felvenni. A '​B'​ komponens két funkciója: egy új személy felvétele és a személyek lekérdezése az adatbázisból. Készítse el az A és B komponenseket és hozzon létre kapcsolatot közöttük SOAP felhasználásával. Az A és B komponens tetszőleges technológia lehet.
  
 ====== 9. ====== ====== 9. ======
-  ​+Adott egy A és egy B szerverkomponens. A B komponens hozzáfér egy NO-SQL adatbázishoz,​ amiben 1 db tábla van, ami könyvek adatait tartalmazza (cím, szerzők, kiadó, év, stb..). Az '​A'​ komponensnek nincs hozzáférése az adatbázishoz. Az '​A'​ komponens rendelkezik viszont egy browser-ben megjelenő felülettel,​ ahol könyvek adatait lehet lekérdezni (összes könyvet egyszerre) és új könyvet is fel lehet venni. A '​B'​ komponens két funkciója: egy új könyv felvétele és a könyvek lekérdezése az adatbázisból. Készítse el az A és B komponenseket és hozzon létre kapcsolatot közöttük JAX/RS felhasználásával. Az A és B komponens tetszőleges technológia lehet. 
 + 
 +====== 10. ====== 
 +Készítsen olyan mintarendszert,​ ami képes működés közben updgradel-ni. Adott egy kliens komponens (A), ami 2 másodpercenként üzenetet küld a //tasks// üzenetsornak. A kezdeti üzenetek verziója V1.0. Készítsen egy consumer komponenst (B), ami feldolgozza az üzeneteket és a //​finishedTasks//​ üzenetsorra küldi a kész üzeneteket,​ az üzenetekhez hozzáfűzi az aktuális időt. A B komponens fel legyen készítve arra az esetre, ha az üzenet verziószáma nem V1.0, ekkor az üzenetet az invalidTasks üzenetsorra továbbítja. 
 +A (C) consumer komponens az //​invalidTasks//​ üzenetsorról leveszi az üzeneteket és 5 másodperc késleltéssel visszateszi a //tasks// üzenetsorra. 
 +Mutassuk be, ha a (A) komponens módosításával v2.0 verziószámú üzeneteket küldünk és a (B) komponensben feldogozzuk a V2.0 üzeneteket (azaz nem küldjük az //​invalidTasks//​ sorra őket) akkor a rendszer kis késleltetéssel,​ de leállítás nélkül tud üzemelni. 
tanszek/oktatas/informacios_rendszerek_integralasa/feladatok.1683146323.txt.gz · Utolsó módosítás: 2023/05/03 20:38 szerkesztette: knehez