Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


tanszek:oktatas:informacios_rendszerek_integralasa:java_socket

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
tanszek:oktatas:informacios_rendszerek_integralasa:java_socket [2024/03/02 10:14]
knehez
tanszek:oktatas:informacios_rendszerek_integralasa:java_socket [2024/03/06 08:34] (aktuális)
knehez
Sor 22: Sor 22:
   * **Titkosítás**:​ A QUIC alapértelmezés szerint biztosítja az adatok végponttól végpontig történő titkosítását,​ használva a TLS (Transport Layer Security) legújabb verzióit, ezáltal javítva az adatbiztonságot.   * **Titkosítás**:​ A QUIC alapértelmezés szerint biztosítja az adatok végponttól végpontig történő titkosítását,​ használva a TLS (Transport Layer Security) legújabb verzióit, ezáltal javítva az adatbiztonságot.
   * **Kapcsolat migráció**:​ A QUIC képes fenntartani egy aktív kapcsolatot még akkor is, ha a felhasználó eszköze hálózatot vált (például Wi-Fi-ről mobil adatra), ami folyamatosabb élményt nyújt a mobil felhasználók számára.   * **Kapcsolat migráció**:​ A QUIC képes fenntartani egy aktív kapcsolatot még akkor is, ha a felhasználó eszköze hálózatot vált (például Wi-Fi-ről mobil adatra), ami folyamatosabb élményt nyújt a mobil felhasználók számára.
-  * **Alkalmazások**:​ A QUIC-t széles körben ​használják webböngészéshez, ​videó streaminghez,​ online játékokhoz,​ IOT (Internet of Things) és más, nagy sebességű és megbízhatóságot igénylő internetes alkalmazásokhoz.+  * **Alkalmazások**:​ A QUIC-t széles körben ​használható (a normál böngészésen kívül) ​videó streaminghez,​ online játékokhoz,​ IOT (Internet of Things) és más, nagy sebességű és megbízhatóságot igénylő internetes alkalmazásokhoz.
  
 [[https://​www.debugbear.com/​blog/​http3-quic-protocol-guide|további részletesebb információ]] ​ [[https://​www.debugbear.com/​blog/​http3-quic-protocol-guide|további részletesebb információ]] ​
Sor 202: Sor 202:
 ==== 2.) Hagyományos UDP alapú kommunikáció ==== ==== 2.) Hagyományos UDP alapú kommunikáció ====
  
-2.a) Az alábbi Ágens küld egy üzenetet és a 8080-as porton várja a választ rá, ugyancsak UDP-vel. ​Az eclipse ​fejlesztőkörnyezetben a consolon beírt szöveget ctrl+z leütésével lehet elküldeni.+a) Az alábbi Ágens küld egy üzenetet és a 8080-as porton várja a választ rá, ugyancsak UDP-vel. ​//​Megjegyzés:​ az Eclipse ​fejlesztőkörnyezetben a consolon beírt szöveget ctrl+z leütésével lehet elküldeni.//
  
 **Feladat**:​ módosítsuk a kódot, hogy át tudjon küldeni egy beégetett nevű, és létező, 2 kbyte-nál nagyobb szöveges vagy kép állományt és ellenőrizzük a sikeres küldést. **Feladat**:​ módosítsuk a kódot, hogy át tudjon küldeni egy beégetett nevű, és létező, 2 kbyte-nál nagyobb szöveges vagy kép állományt és ellenőrizzük a sikeres küldést.
Sor 215: Sor 215:
   import java.net.InetAddress;​   import java.net.InetAddress;​
   ​   ​
-  public class UDPClient ​{+  public class Component1 ​{
  public static void main(String args[]) throws Exception {  public static void main(String args[]) throws Exception {
  BufferedReader inFromUser = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in));​  BufferedReader inFromUser = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in));​
Sor 240: Sor 240:
 </​sxh>​ </​sxh>​
  
-2.b) Az UDP szerver ​a 8080-as porton várja az ágensek ​üzeneteit és nagybetűre konvertálva visszaküldi a kliens ​UDP socketre.+b) A másik ​UDP komponens (Component2) ​a 8080-as porton várja az ágens ​üzeneteit és nagybetűre konvertálva visszaküldi a Component1 ​UDP socket-ére.
  
 <sxh java> <sxh java>
Sor 249: Sor 249:
   import java.net.InetAddress;​   import java.net.InetAddress;​
   ​   ​
-  public class UDPServer ​{+  public class Component2 ​{
  public static void main(String args[]) throws Exception {  public static void main(String args[]) throws Exception {
   
Sor 280: Sor 280:
   }   }
 </​sxh>​ </​sxh>​
 +
 +Ha egy nagyméretű adatot szeretnénk elküldeni, egyben nem tudjuk megtenni, mert nem fér bele egy UDP csomagba. Ilyenkor egy ciklusban fel kell tördelni pl. 1024 byte hosszú darabokra és ezt kell átküldeni a szervernek. A szerveren ugyanígy egy ciklusban kell beolvasni a byte-okat és összefűzni az 1024 byte-os darabokat. ​
 +
 +De ekkor még egy problémát meg kell oldani: honnan tudjuk hogy mekkora a tényleges méret?
tanszek/oktatas/informacios_rendszerek_integralasa/java_socket.1709374446.txt.gz · Utolsó módosítás: 2024/03/02 10:14 szerkesztette: knehez