A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.
Előző változat mindkét oldalon Előző változat | |||
tanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio [2024/02/28 13:51] knehez |
tanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio [2024/02/28 14:00] (aktuális) knehez |
||
---|---|---|---|
Sor 1: | Sor 1: | ||
==== Összetett transzformáció ==== | ==== Összetett transzformáció ==== | ||
- | Példa: A képernyő közepéből az origóból induló szakaszt forgassunk egy adott sebességgel az origó körül, a szakasz végéből egy másik szakasz indul, és a csatlakozási pont körül forgassuk egy adott sebességgel. | + | **Példa:** A képernyő közepéből az origóból induló szakaszt forgassunk egy adott sebességgel az origó körül, a szakasz végéből egy másik szakasz indul, és a csatlakozási pont körül forgassuk egy adott sebességgel. |
<sxh c> | <sxh c> | ||
Sor 53: | Sor 53: | ||
</sxh> | </sxh> | ||
+ | **Feladat:** egészítsük ki a fenti példát, hogy előre definiált végpontot is elmentsen egy tömbben. pl. //Vector2 pontok[MAX_POINTS];// Mentsük le a második szakasz végpontjait és DrawCircleV() függvénnyel for ciklusban rajzoljuk ki a trajektóriát. | ||
+ | |||
+ | {{:tanszek:oktatas:muszaki_informatika:pasted:20240228-135913.png}} | ||
+ | |||
+ | <sxh c> | ||
+ | #include <raylib.h> | ||
+ | #include <raymath.h> | ||
+ | |||
+ | #define MAX_POINTS 100 // Max számú pont a trajektóriához | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | const int screenWidth = 800; | ||
+ | const int screenHeight = 450; | ||
+ | InitWindow(screenWidth, screenHeight, "Rotating Segments with Trajectory"); | ||
+ | |||
+ | Vector2 origo = { screenWidth / 2.0f, screenHeight / 2.0f }; | ||
+ | float hossz1 = 100.0f; | ||
+ | float hossz2 = 75.0f; | ||
+ | float szog1 = 0.0f; | ||
+ | float szog2 = 0.0f; | ||
+ | float sebesseg1 = 90.0f; // Degrees per second | ||
+ | float sebesseg2 = 180.0f; // Degrees per second | ||
+ | |||
+ | Vector2 pontok[MAX_POINTS]; | ||
+ | int pontIndex = 0; | ||
+ | |||
+ | SetTargetFPS(60); | ||
+ | |||
+ | while (!WindowShouldClose()) { | ||
+ | szog1 += sebesseg1 * GetFrameTime(); | ||
+ | szog2 += sebesseg2 * GetFrameTime(); | ||
+ | |||
+ | Matrix transzformacio1 = MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog1); | ||
+ | Vector2 vegpont1 = Vector2Transform((Vector2){ hossz1, 0.0f }, transzformacio1); | ||
+ | vegpont1 = Vector2Add(vegpont1, origo); | ||
+ | |||
+ | Matrix transzformacio2 = MatrixMultiply(MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog2), MatrixTranslate(hossz1, 0.0f, 0.0f)); | ||
+ | transzformacio2 = MatrixMultiply(transzformacio2, transzformacio1); | ||
+ | Vector2 vegpont2 = Vector2Transform((Vector2){ hossz2, 0.0f }, transzformacio2); | ||
+ | vegpont2 = Vector2Add(vegpont2, origo); | ||
+ | |||
+ | // Pontok hozzáadása a tömbhöz | ||
+ | pontok[pontIndex++] = vegpont2; | ||
+ | if (pontIndex >= MAX_POINTS) pontIndex = 0; | ||
+ | |||
+ | BeginDrawing(); | ||
+ | ClearBackground(RAYWHITE); | ||
+ | |||
+ | DrawLineV(origo, vegpont1, RED); | ||
+ | DrawLineV(vegpont1, vegpont2, BLUE); | ||
+ | |||
+ | // Trajektória rajzolása | ||
+ | for (int i = 0; i < MAX_POINTS; i++) { | ||
+ | DrawCircleV(pontok[i], 2, GREEN); | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | EndDrawing(); | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | CloseWindow(); | ||
+ | |||
+ | return 0; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | </sxh> | ||