Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


tanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
tanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio [2024/02/28 13:51]
knehez
tanszek:oktatas:muszaki_informatika:oesszetett_transzformacio [2024/02/28 14:00] (aktuális)
knehez
Sor 1: Sor 1:
 ==== Összetett transzformáció ==== ==== Összetett transzformáció ====
  
-Példa: A képernyő közepéből az origóból induló szakaszt forgassunk egy adott sebességgel az origó körül, a szakasz végéből egy másik szakasz indul, és a csatlakozási pont körül forgassuk egy adott sebességgel.+**Példa:** A képernyő közepéből az origóból induló szakaszt forgassunk egy adott sebességgel az origó körül, a szakasz végéből egy másik szakasz indul, és a csatlakozási pont körül forgassuk egy adott sebességgel.
  
 <sxh c> <sxh c>
Sor 53: Sor 53:
 </​sxh>​ </​sxh>​
  
 +**Feladat:​** egészítsük ki a fenti példát, hogy előre definiált végpontot is elmentsen egy tömbben. pl. //Vector2 pontok[MAX_POINTS];//​ Mentsük le a második szakasz végpontjait és DrawCircleV() függvénnyel for ciklusban rajzoljuk ki a trajektóriát.
 +
 +{{:​tanszek:​oktatas:​muszaki_informatika:​pasted:​20240228-135913.png}}
 +
 +<sxh c>
 +#include <​raylib.h>​
 +#include <​raymath.h>​
 +
 +#define MAX_POINTS 100 // Max számú pont a trajektóriához
 +
 +int main() {
 +    const int screenWidth = 800;
 +    const int screenHeight = 450;
 +    InitWindow(screenWidth,​ screenHeight,​ "​Rotating Segments with Trajectory"​);​
 +
 +    Vector2 origo = { screenWidth / 2.0f, screenHeight / 2.0f };
 +    float hossz1 = 100.0f;
 +    float hossz2 = 75.0f;
 +    float szog1 = 0.0f;
 +    float szog2 = 0.0f;
 +    float sebesseg1 = 90.0f; // Degrees per second
 +    float sebesseg2 = 180.0f; // Degrees per second
 +
 +    Vector2 pontok[MAX_POINTS];​
 +    int pontIndex = 0;
 +
 +    SetTargetFPS(60);​
 +
 +    while (!WindowShouldClose()) {
 +        szog1 += sebesseg1 * GetFrameTime();​
 +        szog2 += sebesseg2 * GetFrameTime();​
 +
 +        Matrix transzformacio1 = MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog1);
 +        Vector2 vegpont1 = Vector2Transform((Vector2){ hossz1, 0.0f }, transzformacio1);​
 +        vegpont1 = Vector2Add(vegpont1,​ origo);
 +
 +        Matrix transzformacio2 = MatrixMultiply(MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog2), MatrixTranslate(hossz1,​ 0.0f, 0.0f));
 +        transzformacio2 = MatrixMultiply(transzformacio2,​ transzformacio1);​
 +        Vector2 vegpont2 = Vector2Transform((Vector2){ hossz2, 0.0f }, transzformacio2);​
 +        vegpont2 = Vector2Add(vegpont2,​ origo);
 +
 +        // Pontok hozzáadása a tömbhöz
 +        pontok[pontIndex++] = vegpont2;
 +        if (pontIndex >= MAX_POINTS) pontIndex = 0;
 +
 +        BeginDrawing();​
 +        ClearBackground(RAYWHITE);​
 +
 +        DrawLineV(origo,​ vegpont1, RED);
 +        DrawLineV(vegpont1,​ vegpont2, BLUE);
 +
 +        // Trajektória rajzolása
 +        for (int i = 0; i < MAX_POINTS; i++) {
 +            DrawCircleV(pontok[i],​ 2, GREEN);
 +        }
 +
 +        EndDrawing();​
 +    }
 +
 +    CloseWindow();​
 +
 +    return 0;
 +}
 +
 +</​sxh>​
  
tanszek/oktatas/muszaki_informatika/oesszetett_transzformacio.1709128278.txt.gz · Utolsó módosítás: 2024/02/28 13:51 szerkesztette: knehez