Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


tanszek:oktatas:szamitastechnika:egyszeru_mintapeldak

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
tanszek:oktatas:szamitastechnika:egyszeru_mintapeldak [2023/10/03 17:08]
knehez
tanszek:oktatas:szamitastechnika:egyszeru_mintapeldak [2023/10/11 08:19] (aktuális)
knehez
Sor 41: Sor 41:
 **f = 70.0 / 3.0;** helyett ha ezt írjuk: **f = 70 / 3;** ezért fog más eredményt adni hiszen így elvesztjük a tizedesjegyeket. **f = 70.0 / 3.0;** helyett ha ezt írjuk: **f = 70 / 3;** ezért fog más eredményt adni hiszen így elvesztjük a tizedesjegyeket.
  
-**Feladat**:​ Hibásan számol a c nyelv??? Mi lehet a hiba?+**1. Feladat**: Hibásan számol a c nyelv??? Mi lehet a hiba?
  
 <sxh c> <sxh c>
Sor 55: Sor 55:
 } }
 </​sxh>​ </​sxh>​
 +A 3 nem osztója a 13-nak. A 13 / 3 eredményét a c változóban egészként tároljuk, ilyenkor az eredmény egész részét aza a 4-et fogjuk eredményként kapni.
  
-**Feladat**:​ Az előző kódban változtassuk meg a c-t float-ra és a printf()-ben használjunk %f-et és próbáljuk ki úgy is. Segített?+Ahhoz hogy a tizedes jegyeket is megkapjuk, próbáljunk meg áttérni float adattípusra,​ a következő példa alapján. 
 + 
 +**2. Feladat**: Az előző kódban változtassuk meg a c-t float-ra és a printf()-ben használjunk %f-et és próbáljuk ki úgy is. Segített?
  
 <sxh c> <sxh c>
Sor 71: Sor 74:
 </​sxh>​ </​sxh>​
  
-**Feladat**:​ Hozzon létre egy **unsigned int** változót 2 illetve egy **int** változót -1 értékkel és végezzen összehasonlítást,​ hogy 2 > -1? Magyarázza meg, hogy mi történik és miért?+Azért nem segít, mert az a / b elvégzésekor,​ mivel mind a két érték egész, az eredmény megint 4 lesz. A c-t hiába adtuk meg float-ként,​ akkor is a 4-es kerül bele. 
 + 
 +**3. Feladat**: Hozzon létre egy **unsigned int** változót 2 illetve egy **int** változót -1 értékkel és végezzen összehasonlítást,​ hogy 2 > -1? Magyarázza meg, hogy mi történik és miért?
  
 <sxh c> <sxh c>
Sor 91: Sor 96:
 </​sxh>​ </​sxh>​
  
-**Miért számol hibásan (pontatlanul) a következő kód?**+**4. Feladat: ​Miért számol hibásan (pontatlanul) a következő kód?**
 <sxh c> <sxh c>
 #include <​stdio.h> ​ #include <​stdio.h> ​
Sor 112: Sor 117:
 Magyarázzuk meg miért nem működik a (double) (a/b) típuskonverzió?​ Magyarázzuk meg miért nem működik a (double) (a/b) típuskonverzió?​
  
-**Miért számol hibásan (pontatlanul) a következő kód?**+**5. Feladat: ​Miért számol hibásan (pontatlanul) a következő kód?**
 <sxh c> <sxh c>
 #include <​stdio.h>​ #include <​stdio.h>​
tanszek/oktatas/szamitastechnika/egyszeru_mintapeldak.1696352880.txt.gz · Utolsó módosítás: 2023/10/03 17:08 szerkesztette: knehez