A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.
Előző változat mindkét oldalon Előző változat Következő változat | Előző változat | ||
tanszek:oktatas:szamitastechnika:egyszeru_mintapeldak [2023/10/03 17:08] knehez |
tanszek:oktatas:szamitastechnika:egyszeru_mintapeldak [2023/10/11 08:19] (aktuális) knehez |
||
---|---|---|---|
Sor 41: | Sor 41: | ||
**f = 70.0 / 3.0;** helyett ha ezt írjuk: **f = 70 / 3;** ezért fog más eredményt adni hiszen így elvesztjük a tizedesjegyeket. | **f = 70.0 / 3.0;** helyett ha ezt írjuk: **f = 70 / 3;** ezért fog más eredményt adni hiszen így elvesztjük a tizedesjegyeket. | ||
- | **Feladat**: Hibásan számol a c nyelv??? Mi lehet a hiba? | + | **1. Feladat**: Hibásan számol a c nyelv??? Mi lehet a hiba? |
<sxh c> | <sxh c> | ||
Sor 55: | Sor 55: | ||
} | } | ||
</sxh> | </sxh> | ||
+ | A 3 nem osztója a 13-nak. A 13 / 3 eredményét a c változóban egészként tároljuk, ilyenkor az eredmény egész részét aza a 4-et fogjuk eredményként kapni. | ||
- | **Feladat**: Az előző kódban változtassuk meg a c-t float-ra és a printf()-ben használjunk %f-et és próbáljuk ki úgy is. Segített? | + | Ahhoz hogy a tizedes jegyeket is megkapjuk, próbáljunk meg áttérni float adattípusra, a következő példa alapján. |
+ | |||
+ | **2. Feladat**: Az előző kódban változtassuk meg a c-t float-ra és a printf()-ben használjunk %f-et és próbáljuk ki úgy is. Segített? | ||
<sxh c> | <sxh c> | ||
Sor 71: | Sor 74: | ||
</sxh> | </sxh> | ||
- | **Feladat**: Hozzon létre egy **unsigned int** változót 2 illetve egy **int** változót -1 értékkel és végezzen összehasonlítást, hogy 2 > -1? Magyarázza meg, hogy mi történik és miért? | + | Azért nem segít, mert az a / b elvégzésekor, mivel mind a két érték egész, az eredmény megint 4 lesz. A c-t hiába adtuk meg float-ként, akkor is a 4-es kerül bele. |
+ | |||
+ | **3. Feladat**: Hozzon létre egy **unsigned int** változót 2 illetve egy **int** változót -1 értékkel és végezzen összehasonlítást, hogy 2 > -1? Magyarázza meg, hogy mi történik és miért? | ||
<sxh c> | <sxh c> | ||
Sor 91: | Sor 96: | ||
</sxh> | </sxh> | ||
- | **Miért számol hibásan (pontatlanul) a következő kód?** | + | **4. Feladat: Miért számol hibásan (pontatlanul) a következő kód?** |
<sxh c> | <sxh c> | ||
#include <stdio.h> | #include <stdio.h> | ||
Sor 112: | Sor 117: | ||
Magyarázzuk meg miért nem működik a (double) (a/b) típuskonverzió? | Magyarázzuk meg miért nem működik a (double) (a/b) típuskonverzió? | ||
- | **Miért számol hibásan (pontatlanul) a következő kód?** | + | **5. Feladat: Miért számol hibásan (pontatlanul) a következő kód?** |
<sxh c> | <sxh c> | ||
#include <stdio.h> | #include <stdio.h> |