Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


tanszek:oktatas:szamitastechnika:egyszeru_mintapeldak

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
tanszek:oktatas:szamitastechnika:egyszeru_mintapeldak [2023/10/11 08:05]
knehez
tanszek:oktatas:szamitastechnika:egyszeru_mintapeldak [2023/10/11 08:19] (aktuális)
knehez
Sor 55: Sor 55:
 } }
 </​sxh>​ </​sxh>​
 +A 3 nem osztója a 13-nak. A 13 / 3 eredményét a c változóban egészként tároljuk, ilyenkor az eredmény egész részét aza a 4-et fogjuk eredményként kapni.
 +
 +Ahhoz hogy a tizedes jegyeket is megkapjuk, próbáljunk meg áttérni float adattípusra,​ a következő példa alapján.
  
 **2. Feladat**: Az előző kódban változtassuk meg a c-t float-ra és a printf()-ben használjunk %f-et és próbáljuk ki úgy is. Segített? **2. Feladat**: Az előző kódban változtassuk meg a c-t float-ra és a printf()-ben használjunk %f-et és próbáljuk ki úgy is. Segített?
Sor 70: Sor 73:
 } }
 </​sxh>​ </​sxh>​
 +
 +Azért nem segít, mert az a / b elvégzésekor,​ mivel mind a két érték egész, az eredmény megint 4 lesz. A c-t hiába adtuk meg float-ként,​ akkor is a 4-es kerül bele.
  
 **3. Feladat**: Hozzon létre egy **unsigned int** változót 2 illetve egy **int** változót -1 értékkel és végezzen összehasonlítást,​ hogy 2 > -1? Magyarázza meg, hogy mi történik és miért? **3. Feladat**: Hozzon létre egy **unsigned int** változót 2 illetve egy **int** változót -1 értékkel és végezzen összehasonlítást,​ hogy 2 > -1? Magyarázza meg, hogy mi történik és miért?
tanszek/oktatas/szamitastechnika/egyszeru_mintapeldak.1697011540.txt.gz · Utolsó módosítás: 2023/10/11 08:05 szerkesztette: knehez