A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.
| Előző változat mindkét oldalon Előző változat | |||
|
tanszek:oktatas:szamitastechnika:egyszeru_mintapeldak [2023/10/11 08:05] knehez |
tanszek:oktatas:szamitastechnika:egyszeru_mintapeldak [2023/10/11 08:19] (aktuális) knehez |
||
|---|---|---|---|
| Sor 55: | Sor 55: | ||
| } | } | ||
| </sxh> | </sxh> | ||
| + | A 3 nem osztója a 13-nak. A 13 / 3 eredményét a c változóban egészként tároljuk, ilyenkor az eredmény egész részét aza a 4-et fogjuk eredményként kapni. | ||
| + | |||
| + | Ahhoz hogy a tizedes jegyeket is megkapjuk, próbáljunk meg áttérni float adattípusra, a következő példa alapján. | ||
| **2. Feladat**: Az előző kódban változtassuk meg a c-t float-ra és a printf()-ben használjunk %f-et és próbáljuk ki úgy is. Segített? | **2. Feladat**: Az előző kódban változtassuk meg a c-t float-ra és a printf()-ben használjunk %f-et és próbáljuk ki úgy is. Segített? | ||
| Sor 70: | Sor 73: | ||
| } | } | ||
| </sxh> | </sxh> | ||
| + | |||
| + | Azért nem segít, mert az a / b elvégzésekor, mivel mind a két érték egész, az eredmény megint 4 lesz. A c-t hiába adtuk meg float-ként, akkor is a 4-es kerül bele. | ||
| **3. Feladat**: Hozzon létre egy **unsigned int** változót 2 illetve egy **int** változót -1 értékkel és végezzen összehasonlítást, hogy 2 > -1? Magyarázza meg, hogy mi történik és miért? | **3. Feladat**: Hozzon létre egy **unsigned int** változót 2 illetve egy **int** változót -1 értékkel és végezzen összehasonlítást, hogy 2 > -1? Magyarázza meg, hogy mi történik és miért? | ||