==== Összetett transzformáció ==== **Példa:** A képernyő közepéből az origóból induló szakaszt forgassunk egy adott sebességgel az origó körül, a szakasz végéből egy másik szakasz indul, és a csatlakozási pont körül forgassuk egy adott sebességgel. #include #include int main() { const int screenWidth = 800; const int screenHeight = 450; InitWindow(screenWidth, screenHeight, "Rotating line segments"); Vector2 origo = { screenWidth / 2.0f, screenHeight / 2.0f }; float hossz1 = 100.0f; float hossz2 = 75.0f; float szog1 = 0.0f; float szog2 = 0.0f; float sebesseg1 = 90.0f; // Fok/perc float sebesseg2 = 180.0f; // Fok/perc SetTargetFPS(60); while (!WindowShouldClose()) { szog1 += sebesseg1 * GetFrameTime(); szog2 += sebesseg2 * GetFrameTime(); // Első szakasz transzformációja Matrix transzformacio1 = MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog1); Vector2 vegpont1 = Vector2Transform((Vector2){ hossz1, 0.0f }, transzformacio1); vegpont1 = Vector2Add(vegpont1, origo); // Második szakasz transzformációja Matrix transzformacio2 = MatrixMultiply(MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog2), MatrixTranslate(hossz1, 0.0f, 0.0f)); transzformacio2 = MatrixMultiply(transzformacio2, transzformacio1); Vector2 vegpont2 = Vector2Transform((Vector2){ hossz2, 0.0f }, transzformacio2); vegpont2 = Vector2Add(vegpont2, origo); BeginDrawing(); ClearBackground(RAYWHITE); DrawLineV(origo, vegpont1, RED); DrawLineV(vegpont1, vegpont2, BLUE); EndDrawing(); } CloseWindow(); return 0; } **Feladat:** egészítsük ki a fenti példát, hogy előre definiált végpontot is elmentsen egy tömbben. pl. //Vector2 pontok[MAX_POINTS];// Mentsük le a második szakasz végpontjait és DrawCircleV() függvénnyel for ciklusban rajzoljuk ki a trajektóriát. {{:tanszek:oktatas:muszaki_informatika:pasted:20240228-135913.png}} #include #include #define MAX_POINTS 100 // Max számú pont a trajektóriához int main() { const int screenWidth = 800; const int screenHeight = 450; InitWindow(screenWidth, screenHeight, "Rotating Segments with Trajectory"); Vector2 origo = { screenWidth / 2.0f, screenHeight / 2.0f }; float hossz1 = 100.0f; float hossz2 = 75.0f; float szog1 = 0.0f; float szog2 = 0.0f; float sebesseg1 = 90.0f; // Degrees per second float sebesseg2 = 180.0f; // Degrees per second Vector2 pontok[MAX_POINTS]; int pontIndex = 0; SetTargetFPS(60); while (!WindowShouldClose()) { szog1 += sebesseg1 * GetFrameTime(); szog2 += sebesseg2 * GetFrameTime(); Matrix transzformacio1 = MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog1); Vector2 vegpont1 = Vector2Transform((Vector2){ hossz1, 0.0f }, transzformacio1); vegpont1 = Vector2Add(vegpont1, origo); Matrix transzformacio2 = MatrixMultiply(MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog2), MatrixTranslate(hossz1, 0.0f, 0.0f)); transzformacio2 = MatrixMultiply(transzformacio2, transzformacio1); Vector2 vegpont2 = Vector2Transform((Vector2){ hossz2, 0.0f }, transzformacio2); vegpont2 = Vector2Add(vegpont2, origo); // Pontok hozzáadása a tömbhöz pontok[pontIndex++] = vegpont2; if (pontIndex >= MAX_POINTS) pontIndex = 0; BeginDrawing(); ClearBackground(RAYWHITE); DrawLineV(origo, vegpont1, RED); DrawLineV(vegpont1, vegpont2, BLUE); // Trajektória rajzolása for (int i = 0; i < MAX_POINTS; i++) { DrawCircleV(pontok[i], 2, GREEN); } EndDrawing(); } CloseWindow(); return 0; }