==== Összetett transzformáció ====
**Példa:** A képernyő közepéből az origóból induló szakaszt forgassunk egy adott sebességgel az origó körül, a szakasz végéből egy másik szakasz indul, és a csatlakozási pont körül forgassuk egy adott sebességgel.
#include
#include
int main() {
const int screenWidth = 800;
const int screenHeight = 450;
InitWindow(screenWidth, screenHeight, "Rotating line segments");
Vector2 origo = { screenWidth / 2.0f, screenHeight / 2.0f };
float hossz1 = 100.0f;
float hossz2 = 75.0f;
float szog1 = 0.0f;
float szog2 = 0.0f;
float sebesseg1 = 90.0f; // Fok/perc
float sebesseg2 = 180.0f; // Fok/perc
SetTargetFPS(60);
while (!WindowShouldClose()) {
szog1 += sebesseg1 * GetFrameTime();
szog2 += sebesseg2 * GetFrameTime();
// Első szakasz transzformációja
Matrix transzformacio1 = MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog1);
Vector2 vegpont1 = Vector2Transform((Vector2){ hossz1, 0.0f }, transzformacio1);
vegpont1 = Vector2Add(vegpont1, origo);
// Második szakasz transzformációja
Matrix transzformacio2 = MatrixMultiply(MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog2), MatrixTranslate(hossz1, 0.0f, 0.0f));
transzformacio2 = MatrixMultiply(transzformacio2, transzformacio1);
Vector2 vegpont2 = Vector2Transform((Vector2){ hossz2, 0.0f }, transzformacio2);
vegpont2 = Vector2Add(vegpont2, origo);
BeginDrawing();
ClearBackground(RAYWHITE);
DrawLineV(origo, vegpont1, RED);
DrawLineV(vegpont1, vegpont2, BLUE);
EndDrawing();
}
CloseWindow();
return 0;
}
**Feladat:** egészítsük ki a fenti példát, hogy előre definiált végpontot is elmentsen egy tömbben. pl. //Vector2 pontok[MAX_POINTS];// Mentsük le a második szakasz végpontjait és DrawCircleV() függvénnyel for ciklusban rajzoljuk ki a trajektóriát.
{{:tanszek:oktatas:muszaki_informatika:pasted:20240228-135913.png}}
#include
#include
#define MAX_POINTS 100 // Max számú pont a trajektóriához
int main() {
const int screenWidth = 800;
const int screenHeight = 450;
InitWindow(screenWidth, screenHeight, "Rotating Segments with Trajectory");
Vector2 origo = { screenWidth / 2.0f, screenHeight / 2.0f };
float hossz1 = 100.0f;
float hossz2 = 75.0f;
float szog1 = 0.0f;
float szog2 = 0.0f;
float sebesseg1 = 90.0f; // Degrees per second
float sebesseg2 = 180.0f; // Degrees per second
Vector2 pontok[MAX_POINTS];
int pontIndex = 0;
SetTargetFPS(60);
while (!WindowShouldClose()) {
szog1 += sebesseg1 * GetFrameTime();
szog2 += sebesseg2 * GetFrameTime();
Matrix transzformacio1 = MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog1);
Vector2 vegpont1 = Vector2Transform((Vector2){ hossz1, 0.0f }, transzformacio1);
vegpont1 = Vector2Add(vegpont1, origo);
Matrix transzformacio2 = MatrixMultiply(MatrixRotateZ(DEG2RAD * szog2), MatrixTranslate(hossz1, 0.0f, 0.0f));
transzformacio2 = MatrixMultiply(transzformacio2, transzformacio1);
Vector2 vegpont2 = Vector2Transform((Vector2){ hossz2, 0.0f }, transzformacio2);
vegpont2 = Vector2Add(vegpont2, origo);
// Pontok hozzáadása a tömbhöz
pontok[pontIndex++] = vegpont2;
if (pontIndex >= MAX_POINTS) pontIndex = 0;
BeginDrawing();
ClearBackground(RAYWHITE);
DrawLineV(origo, vegpont1, RED);
DrawLineV(vegpont1, vegpont2, BLUE);
// Trajektória rajzolása
for (int i = 0; i < MAX_POINTS; i++) {
DrawCircleV(pontok[i], 2, GREEN);
}
EndDrawing();
}
CloseWindow();
return 0;
}