Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


tanszek:oktatas:jatek_prototipusok:jatek_prototipusok:rpg_tutorial

Ez a dokumentum egy előző változata!


RPG játék

Térkép felépítése

Tiled map editor segítségével:

  1. tile layer-ek: Egyszerű képi információkat tartalmaznak.
  2. object layer-ek: A felhasználó számára közvetlenül nem látható objektumokat tartalmaznak, melyeknek saját tulajdonságai lehetnek. Az objektumokat a játékprogram fogja feldolgozni (pl. spawner-ek, portálok, effektek, savepoint-ok létrehozása céljából).

Térkép betöltése, játékos mozgatása

  1. asset-ek betöltése
  2. tilemap létrehozása
  3. tileset betöltése
  4. layer-ek létrehozása, ütközések beállítása
  5. egyéb metaadatok kinyerése (spawner-ek)
  6. játékos követése a kamerával

Spawner osztály

constructor(config, clock, spawnLocations, addObject, deleteObject) {
        this.id = config.id;
        this.spawnInterval = config.spawnInterval;
        this.limit = config.limit;
        this.objectType = config.objectType;
        this.clock = clock;
        this.spawnLocations = spawnLocations;
        this.addObject = addObject;
        this.deleteObject = deleteObject;

        this.objectsCreated = [];

        this.objectId = 1000;

        this.start();
    }

Ládák spawn-olása

Ellenségek spawn-olása

Támadás

Ellenségek mozgatása

tanszek/oktatas/jatek_prototipusok/jatek_prototipusok/rpg_tutorial.1665241128.txt.gz · Utolsó módosítás: 2022/10/08 14:58 szerkesztette: kissa