Ez a dokumentum egy előző változata!
RPG játék
Térkép felépítése
Tiled map editor segítségével:
térkép létrehozása
tileset betöltése
tile layer-ek létrehozása: Egyszerű képi információkat tartalmaznak.
object layer-ek létrehozása: A felhasználó számára közvetlenül nem látható objektumokat tartalmaznak, melyeknek saját tulajdonságai lehetnek. Az objektumokat a játékprogram fogja feldolgozni (pl. spawner-ek, portálok, effektek, savepoint-ok létrehozása céljából).
térkép exportálása
az exportált .tmx fájlt később lehet szerkeszteni Tiled-ban
az exportált .json fájlt a Phaser közvetlenül be tudja tölteni
Térkép betöltése, játékos mozgatása
asset-ek betöltése
tilemap létrehozása
tileset betöltése
layer-ek létrehozása, ütközések beállítása
egyéb metaadatok kinyerése (spawner-ek)
játékos követése a kamerával
Spawner osztály
constructor(config, clock, spawnLocations, addObject, deleteObject) {
this.id = config.id;
this.spawnInterval = config.spawnInterval;
this.limit = config.limit;
this.objectType = config.objectType;
this.clock = clock;
this.spawnLocations = spawnLocations;
this.addObject = addObject;
this.deleteObject = deleteObject;
this.objectsCreated = [];
this.objectId = 1000;
this.start();
}
Ládák spawn-olása
Ellenségek spawn-olása
Támadás
Ellenségek mozgatása
Továbbfejlesztési lehetőségek
health bar létrehozása a játékosnak és az ellenségeknek,
health érték meghatározott időközönkénti töltése,
ellenségek mozgatása véletlenszerű irányba,
object pooling alkalmazása a ládákra/szörnyekre,
achievement rendszer létrehozása,
új itemek bevezetése (pl. pajzs, páncélzat, stb.),
inventory rendszer létrehozása,
kereskedés az itemekkel.